ZADANIA REALIZOWANE Z BUDŻETU PAŃSTWA I PAŃSTWOWYCH FUNDUSZY CELOWYCH

POZNAJ POLSKĘ

LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI

„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0.

na lata 2021-2025”

„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025”

 Miasto Łomża realizuje w 2022 r. zadanie w ramach Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025″, który dotyczy wspierania organów prowadzących placówki wychowania przedszkolnego, szkoły oraz biblioteki pedagogiczne w obszarze rozwijania zainteresowań dzieci i młodzieży przez promowanie i wspieranie rozwoju czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży.

Wojewoda Podlaski przekazał na ten cel Miastu Łomża środki finansowe w formie dotacji celowej z budżetu państwa w łącznej wysokości 128 500 zł.

Dofinansowanie otrzymały następujące placówki:

1) w ramach Kierunku interwencji 3.1. w odniesieniu do placówek wychowania przedszkolnego:

  • Przedszkole Publiczne nr 15 w Łomży – w wysokości 3 000 zł (całkowita wartość zdania 3 750 zł)
  • Szkoła Podstawowa nr 1 w Łomży (oddziały przedszkolne) – w wysokości 3 000 zł (całkowita wartość zadania 3 750 zł)
  • Szkoła Podstawowa nr 4 im. Gen. Władysława Andersa w Łomży (oddziały przedszkolne) – w wysokości 2 500 zł (całkowita wartość zadania 3 125 zł)

2)  w ramach Kierunku interwencji 3.2. w odniesieniu do szkół:

  • Szkoła Podstawowa nr 1 w Łomży – w wysokości 12 000 zł (całkowita wartość zadania 15 000 zł)
  • Szkoła Podstawowa nr 2 w Łomży – w wysokości 12 000 zł (całkowita wartość zadania 15 000 zł)
  • Szkoła Podstawowa nr 4 im. Gen. Władysława Andersa w Łomży – w wysokości 12 000 zł (całkowita wartość zadania 15 000 zł)
  • Szkoła Podstawowa nr 9 im. Ks. Mazowieckiego Janusza I w Łomży – w wysokości 12 000 zł (całkowita wartość zadania 15 000 zł)
  • I Liceum Ogólnokształcące im. T. Kościuszki w Łomży – w wysokości 12 000zł (całkowita wartość zadania 15 000 zł)
  • II Liceum Ogólnokształcące im. M. Konopnickiej w Łomży – w wysokości 12 000 zł (całkowita wartość zadania 15 000 zł)
  • Technikum nr 4 w Łomży – w wysokości 12 000 zł (całkowita wartość zadania 15 000 zł)
  • Technikum nr 5 w Łomży – w wysokości 12 000 zł (całkowita wartość zadania 15 000 zł)
  • Technikum nr 6 w Łomży – w wysokości 12 000 zł (całkowita wartość zadania 15 000zł)
  • Technikum nr 7 im. L. Bojanusa w Łomży – w wysokości 12 000 zł (całkowita wartość zadania 15 000 zł).

Organ prowadzący zapewnia wkład własny na poziomie 20% wartości zadania tj. łącznie 32 125 zł. Placówki wychowania przedszkolnego przeznaczą środki na zakup książek będących nowościami wydawniczymi dla dzieci w wieku 3-6 lat, w tym książek opublikowanych drukiem lub na innym nośniku oraz na realizację działań promujących czytelnictwo takich jak zakup książek będących nagrodami książkowymi dla dzieci biorących udział w działaniach promujących czytelnictwo, organizację spotkań autorskich, wystaw i konkursów.

Szkoły mogą zakupić książki będące nowościami wydawniczymi i niebędące podręcznikami, w szczególności książek historycznych, w tym poświęconych historii Polski XX wieku, oraz lektur szkolnych, w tym książek opublikowanych drukiem lub na innym nośniku. Ponadto zakup może obejmować elementy wyposażenia do bibliotek szkolnych jak sprzęt komputerowy do wykorzystania przez nauczyciela bibliotekarza, oprogramowanie dla bibliotek, zakup czytników e-booków, elementów wyposażenia wnętrza biblioteki, a także działania promujące czytelnictwo.

 

„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025″

Miasto Łomża po raz kolejny realizuje zadanie w ramach Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025″, który dotyczy wspierania organów prowadzących placówki wychowania przedszkolnego, szkoły w obszarze rozwijania zainteresowań dzieci i młodzieży przez promowanie i wspieranie rozwoju czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży.

Wojewoda Podlaski przekazał na ten cel w 2025 r. Miastu Łomża środki finansowe w formie dotacji celowej z budżetu państwa w łącznej wysokości 71 500 zł.

Dofinansowanie otrzymały następujące placówki: 

1) w ramach Kierunku interwencji 3.1. w odniesieniu do placówek wychowania przedszkolnego:

  • Przedszkole Publiczne nr 14 w Łomży w wysokości 3 000 zł (całkowita wartość zadania 3 750 zł)
  • Oddziały Przedszkolne w Szkole Podstawowej nr 1 w Łomży w wysokości 3 000 zł (całkowita wartość zadania 3 750 zł)
  • Oddziały Przedszkolne w Szkole Podstawowej nr 2 im. Władysława Broniewskiego w Łomży w wysokości 2 500 zł (całkowita wartość zadania 3 125 zł)
  • Oddziały Przedszkolne w Szkole Podstawowej nr 4 im. Generała Władysława Andersa w Łomży w wysokości 3000 zł (całkowita wartość zadania 3 750 zł)

2)  w ramach Kierunku interwencji 3.2. w odniesieniu do szkół:

  • Szkoła Podstawowa nr 1 w Łomży w wysokości 12 000 zł (całkowita wartość zadania 15 000 zł)
  • Szkoła Podstawowa nr 2 im. Władysława Broniewskiego w Łomży w wysokości 12 000 zł (całkowita wartość zadania 15 000 zł)
  • Szkoła Podstawowa nr 4 im. Generała Władysława Andersa w Łomży w wysokości 12 000 zł (całkowita wartość zadania 15 000 zł)
  • Szkoła Podstawowa nr 5 im. Stanisława Staszica w Łomży w wysokości 12 000 zł (całkowita wartość zadania 15 000 zł)
  • I Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Łomży w wysokości 12 000 zł (całkowita wartość zadania 15 000 zł)

Organ prowadzący zapewnia wkład własny na poziomie 20 % wartości zadania tj. łącznie 17 875 zł. 

Placówki wychowania przedszkolnego przeznaczą środki na zakup książek będących nowościami wydawniczymi dla dzieci w wieku 3-6 lat, w tym książek opublikowanych drukiem lub na innym nośniku oraz na realizację działań promujących czytelnictwo takich jak zakup książek będących nagrodami książkowymi dla dzieci biorących udział w działaniach promujących czytelnictwo, organizację spotkań autorskich, wystaw i konkursów.

Szkoły mogą zakupić książki będące nowościami wydawniczymi i niebędące podręcznikami, w szczególności książek historycznych, w tym poświęconych historii Polski XX wieku, oraz lektur szkolnych, w tym książek opublikowanych drukiem lub na innym nośniku. Ponadto zakup może obejmować elementy wyposażenia do bibliotek szkolnych jak sprzęt komputerowy do wykorzystania przez nauczyciela bibliotekarza, oprogramowanie dla bibliotek, zakup czytników e-booków, elementów wyposażenia wnętrza biblioteki, a także działania promujące czytelnictwo.

 

“AKTYWNA TABLICA”