UWAGA!!! Zdalne nauczanie w Szkole Podstawowej Nr 2 w Łomży w klasach IV-VIII

Zdalne nauczanie w Szkole Podstawowej Nr 2 w Łomży w klasach IV-VIII

  1. Celem nauczania zdalnego jest realizacja podstawy programowej w okresie czasowego ograniczania funkcjonowania ucznia/klasy/szkoły.
  2. Nauczanie zdalne odbywa się zgodnie z tygodniowym rozkładem zajęć.
  3. Obowiązującym w szkole narzędziem służącym komunikowaniu się dyrektora, nauczycieli, uczniów i rodziców jest dziennik elektroniczny – Librus.
  4. Nauczanie indywidualne, rewalidacja i inne zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej odbywają się zgodnie z tygodniowym planem w zakresie określonym przez nauczyciela po uzgodnieniu z rodzicem.
  5. Nauczanie zdalne odbywa się z zastosowaniem platform i aplikacji edukacyjnych:

1)       MS TEAMS

2)       e-dziennik

3)       e-podręczniki

  1. Lekcje on-line odbywają się na wszystkich przedmiotach. Jeżeli w tygodniu przypada 0,5 godziny zajęć np. rozwijających zainteresowania, to lekcja on-line odbywa  raz na 2 tygodnie.
  2. Czas trwania pojedynczej lekcji on-line wynosi 45 minut, z czego 30-35 minut dotyczy pracy nauczyciela z uczniami, a 15-10 minut przeznaczone jest na samodzielną pracę ucznia, wykonywanie zadanych ćwiczeń itp.
  3. Nauczyciele dostosowują treści i narzędzia, które zamierzają stosować w zdalnym nauczaniu  do możliwości psychofizycznych uczniów.
  4. Zabrania się nagrywania zajęć prowadzonych przez nauczyciela zdalnie, wykonywania zdjęć, zrzutów z ekranu oraz upubliczniania. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).
  5. Wychowawca pozostaje w kontakcie z innymi nauczycielami uczącymi w danej klasie i interweniuje w przypadku niewywiązywania się ucznia ze swoich obowiązków. Informuje o tym fakcie pedagoga i dyrektora szkoły.
  6. Wychowawca monitoruje frekwencję ucznia:

1) zgodnie ze Statutem Szkoły,

2) usprawiedliwia nieobecności ucznia na podstawie informacji przekazanej przez rodzica -zgodnie ze sposobami ustalonymi z rodzicami,

3) w przypadku powyżej 10 godzin nieobecnych nieusprawiedliwionych wychowawca informuje pedagoga o  braku uczestniczenia  ucznia w zajęciach on-line.

  1. Nauczyciele w realizacji nauczania zdalnego uwzględniają:

1) możliwości psychofizyczne uczniów,

2) podejmowanie przez uczniów intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia, w tym łączenie przemienne kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia,

3) ograniczenia wynikające ze specyfiki zajęć.

  1. Dokumentowanie realizacji nauczania zdalnego przez nauczycieli odbywa się w dzienniku elektronicznym:

1) wpisywanie tematu

2) frekwencji uczniów

3) ocenianie ucznia

3 a) gdy nauczanie na odległość trwa nie dłużej niż dwa tygodnie, sprawdzanie wiadomości i umiejętności w formie prac pisemnych odbywa się po przejściu w tryb stacjonarny;

3 b) gdy nauczanie na odległość trwa powyżej dwóch tygodni, nauczyciel podczas pracy zdalnej może sprawdzić wiadomości i umiejętności w formie pisemnej  w sposób ustalony z uczniami.

  1. Ocenianie podczas zdalnego nauczania odbywa się zgodnie ze Statutem Szkoły.
  2. Harmonogram pracy nauczycieli nietablicowych jest dostępny na stronie internetowej szkoły.
  3. Uczeń ma obowiązek uczestnictwa we wszystkich formach nauczania zdalnego.
  4. Uczniowie zobowiązani są do odbioru materiałów przesyłanych przez nauczycieli i systematycznej pracy w domu. Nieodesłanie pracy w wyznaczonym terminie skutkuje oceną niedostateczną.
  5. Na zajęciach on-line nauczyciel i uczeń ma obowiązek włączenia mikrofonu i kamery. Na polecenie nauczyciela uczeń powinien wyłączyć mikrofon i kamerę.
  6. Lekcji nie wolno nagrywać, fotografować, robić printscreenów i upubliczniać. Złamanie tej zasady wiąże się z konsekwencjami prawnymi.
  7. Zabronione jest udostępnianie osobom trzecim (postronnym) ID oraz haseł i linków wysyłanych uczniom przez nauczycieli.
  8. Uczeń nieobecny na lekcji on-line zobowiązany jest do uzupełnienia materiału omawianego na zajęciach we własnym zakresie.
  9. Rodzice współpracują ze szkołą w ramach zdalnego nauczania.
  10. Rodzice systematycznie monitorują frekwencję i postępy uczniów w nauce podczas zdalnego nauczania, które są dokumentowane w dzienniku elektronicznym.
  11. Rodzice powiadamiają wychowawcę o braku możliwości realizacji nauczania zdalnego w przypadku choroby dziecka.
  12. Rodzice usprawiedliwiają nieobecność ucznia na lekcji zgodnie z obowiązującymi w szkole zasadami.
  13. Rodzice motywują i wspierają uczniów do systematycznego uczenia się poza szkołą.